uppdatering

Eftersom att jag både hela gårdagen och idag tillbringar mestadels åt att plugga
och skriva en rapport och redovisning tills imorgon har jag inte riktigt haft
tid att ge någon uppdatering såhär i efterhand om vad som skedde i helgen.
Tänkte dock ta det lite fort nu då,

I fredags började vi med att gå i skolan som vanligt, gymnastik sista lektionen
är aldrig fel det heller och då hade vi lite konditions- och styrketest.
Tog pulsen osv. Gick bättre än förväntat faktiskt, för bara drygt ett halvår/år
sedan så höll jag på och dö när vi gjorde det där testet men den här
gången visade det helt klart på en förbättring.

Efter det gick jag och Amanda hem till henne för att kolla runt lite om vad
som hände. Hade sedan veckan haft lite planer på att träffa Danne och Zamme i Viksjö
och så blev det. Men tro nu inte att det var så lättsamt.
Klockan var runt 3 och vi skulle vara i viksjö absolut innan klockan 7, annars inget vin.
Helvete var väl någon av alla tankar som snurrade i skallen.
Innan dess var vi tvungna att duscha, fixa oss, åka till Bro för att hämta
lite diverse saker. Stressigt som alltid hoppar vi in i duschen fort som en
master rabbit, sminkar oss lite, fixar och trixar och vips så blir det akut
att springa till bussen som ska färda oss mot Bro. Då vi inser att Amanda
inte hittar sin plånbok, vi letar som galningar och vänder upp&ned på hennes lägenhet.
Sedan inser vi att hon har glömt den i skåpet i skolan. Klockan var 16.54
och skolan stänger vid 17.00 så gissa lagom om vad vi gör, vi tar våra saker och
rushar som aldrig förr till skolan, öppnar hennes skåp och jomenhejsan vad
ligger därinne? Jo hennes jacka, väska, plånbok och busskort! Det var en
riktig röta att vi hann hämta sakerna innan skolan stängde, annars vore det
ingen utgång för Amanda på hela helgen, haha!

När vi hämtat dessa saker har vi såklart missat direktbussen hem till mig så vi
tar och kutar ännu lite mer till busshållsplatsen utanför skolan, bussen kom väl
ungefär en 4-5 min efter att vi anlänt så vi hann med 7 över tåget iallafall.

Men på station så ringer Zammeboy mitt i all stress och säger att Danne kan
lägga ut pengar tills vi kom och att vi kunde åka lite senare än bestämt om det
föll oss i smaken. HA HA HA HA tänkte jag då och jag & Amanda får nå cp ryck och
börjar flumma oss, otroligt vilken tur i oturen vi ALLTID har.

- Skiiiitbra! säger Amanda för hon är dödshungrig så då planerar vi att åka
hem till mig och käka innan vi drar vidare. Men väl hemma så var jag inte hungrig
längre, tog ett äpple. Bättre än inget alls iallafall. Någon/några timmar efter
så börjar vi röra oss mot Viksjö jungeln och möter lite småmuppar påväg dit.
Apcoola. Amanda envisas med att dra in på Ica innan vi drar mot Dannelito,
så det gör vi. Hon hittade dock inget så hon fick gå tomhänt till danne.
Mötte Zammis utanför Ica ungefär och sedan kommer vi in till Dannis.

Öppnar vindunken och börjar chillkröka lite. Zammis, Dannis, Niclas var där när
jag och Amanda kom dit. Sedan kom Marcus och Camilla & någon Stefan.
Spelar lite osvosv. Blir lagom apfull
och Amanda däckar i soffan, jag lyckades hålla mig vaken längre även om det
var tufft men är man tuff så lyckas man med allt.

Zamme den busen lurar i mig en brustablett som ska ta bort bakisen dagen efter
men icke sa nicke, jag var död när jag vaknade. Kanske inte meningen att man
ska fortsätta dricka efter att man tagit den, vad vet jag men jag säger bara,
aldrig mer kröka på tom mage, EVER!

Tvingade mamma att hämta mig i viksjö dagen därpå för jag visste att jag aldrig
någonsin skulle orka åka buss och tåg hem den dagen. Undvek att kolla mig i
spegeln, var rädd för vad jag skulle se. Var inte sugen på att titta
på ett monster om man säger så.

Jaaa det var fredagen det, men kul var det ändå :) mer detaljerat än så tager
jag mig inte tid att skriva, för nu blir det fortsatt pluggning för Fridelin!

PUSS DÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0