Söndags förvirring

Det är egentligen sjukt hur saker och ting kan bli som dom blir,
Om man tar allt det dåliga som händer...
hur kan det hända och varför händer det? (Otippat, jag vet^)
men eftersom att hur/varför/när är väl de mest välkända frågor genom tiderna
som man alltid undrat över men aldrig fått något svar på
så är jag iallafall hundra på att svaren alltid kommer att vara färre än frågorna,
allt är uppbyggt på frågor men så lite på svar.
Hela populationen är ju gjord av nyfikenhet
och med den kommer frågor...Det är som någon ond cirkel
som aldrig verkar vilja sluta snurra
och ibland händer så bisarra saker att man faktiskt börjar undra
om det finns någon bakrund med det hela.
Finns det någon betydelse och lärdom bakom alla händelser eller
har man själv valt en väg och kan då inte styra över det som följer med dessa val?
Eller är det bara en prövning för att se
hur starkt psyke man har och hur länge man orkar med?

En sak är iallafall säker, och det är att år 2008 är och kommer alltid att förbli
det mest värdelösa och dramatiska år i mitt liv. Med det sagt är det inte så oförutsigbart att min längtan efter år 2009 är fetare än någonsin.

over and out,
Tjing!

Kommentarer
Postat av: CISSI

2008 har varit mitt värsta men ändå bästa år någonsin ..

2008-09-21 @ 20:52:42
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0