Veckans...

Om jag får utnämna mig själv idag så utnämner jag mig till veckans djurvän! Det är nämligen så att jag i tisdags räddade en får-mamma.
Lunkade hemåt från stationen med Henke så går vi förbi det röda huset med en massa djur som betar på tomten, och får se att ett får (el var det en get? Hursom...) på fel sida av staketet, och det är precis vid en huvudled så bilarna far förbi rätt fort. Och rätt ofta. Vart rädd för att stackarn skulle bli påkörd, så var tvungen att agera, men ingen människa i närheten och verkade inte vara någon i det röda huset. Bäst att kolla iaf, så jag hoppar över staketet ner i taggbusken och lunkar upp till dörren, knackar på, men förgäves. Helt ödeslagt. Så lunkar ner igen och masar in stackarn. Det var rätt gulligt att se de små bebis får/getterna, inte varje tisdag man gör det. Passade på att klappa dem lite. Ungen till mamma- fåret/geten sprang fram till morsan och diade som en galning, såg med andra ord rätt glad ut. Dagens gärning... Känns bra. Nu vet jag vart jag ska gå och pyssla med när jag blir uttråkad !

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0